Sökare

onsdag 15 april 2015

Grisrunda. Ny utmaning

Trappan som jag skrev om tidigare är en utmaning jag jobbar på. Har fixat tre varv som sagt och planer på att ta ett fjärde vid nästa tillfälle ända till jag klarar av tio.

Nåväl, jag har en till utmaning. Jag såg den i Nerikes Allehanda och skrattade en stund till jag kom på att det där kanske skulle kunna vara kul. En GRISRUNDA på 7 kilometer!!!

Bilden hämtad från NA.se


Terränglöpning i backar, vatten och lerpölar. Visst låter det kul!?

Jag skickade iväg ett sms till maken direkt, detta är inget jag vill utsätta mig för ensam.

Loppet är på lördag om två veckor, den 2a maj! Jag har lite ont om tid så nu gäller det hårda tag för att komma i form. Vädret idag är till min fördel. Regn och rusk passar perfekt när vi ska springa i backarna, åh vad jag hoppas att de är ordentligt leriga!

Eftersom jag har så kort om tid bokade jag dessutom in ett spinningspass innan. DET är däremot något jag INTE ser fram emot... Att gå till gymmet tar emot, rejält! Jag är medlem på ett gym där alla är unga i kombination med vältränade. VAR finns gymmet för 30 plussare med muffinsmagar? Hittelön till den som kan finna detta gym!

Eftersom jag inte tillhör gänget ung&vältränad sÃ¥ kommer jag som vanligt fÃ¥ smyga in i spinningsalen, försöka ställa in rätt höjd pÃ¥ cykel och sen sitta där ensam och trampa, svettig, smÃ¥tjock och gammal medan de unga&vältränade sitter och fnissar, dricker bubbel och trampar i samma takt med lÃ¥nga välsvarvade ben…

Vad gör man inte för att komma i form?
Gris-rejs here I come!!!

Inga kommentarer: