Sökare

måndag 30 mars 2015

Frisk & svettig

Lite snoren fortfarande men i tillräckligt bra skick för att träna!
Nu har vi varit ute och joggat tre gånger i vår!

Den första sträckan är fruktansvärd. VARJE gång!!!
Jag kan inte andas, halsen gör ont och jag känner mig asfånig. Särskilt när vi försöker ta till oss knepen vi hörde på Nyhetsmorgons löparskola. Benen ska gå i cirklar och man ska springa som om man har en femkrona mellan skinkorna! Och armarna skulle typ fläkta fram och tillbaka.
Att mina kläder dessutom är lite för tajta gör inte självförtroendet bättre.

Första biten vi springer är mitt i ett bostadsområde.
Jag försöker se på saken positivt. Åtminstone bjuder jag grannskapet på ett gott skratt.
Låtsasfemman jag tappar eftersom jag inte kniper tillräckligt med skinkorna kan de gott få behålla.

Under den första sträckan ifrågasätter jag dessutom allt och jag tycker att springa är det absolut tråkigaste man kan utsätta sig för.

Men efter att ha stannat och flåsat två, tre gånger ger det sig... det är som ett mirakel!

Idag tyckte jag faktiskt att det var lite kul.
Men bara för att jag tyckte det var kul idag betyder automatiskt inte att jag kommer tycka det nästa gång, nästa blogginlägg kanske jag skriver om att jag lagt löparskorna på hatthyllan.

Vi har hittat ett ställe med kullar som man kan springa uppför. Man känner nästan blodsmak när man nått toppen, men utsikten är fin och man känner sig skitstolt. Idag sprang vi uppför mördarbacken en gång och vanliga backen två gånger. Jag lyckades nästan springa hela tiden!

#kännersigatletisk

Inga kommentarer: