Sökare

måndag 2 mars 2015

det min mun inte säger. det är en hel del

Jag har svårt med de sociala reglerna. Passar inte in. Är inte som andra.
Med tiden och åldern spelar det mindre och mindre roll för mig.
För jag är en åsa...

Mina ord, tankar och känslor får utrymme genom det skrivna ordet men inte lika ofta genom min mun.
Min mun; Den babblar. Snubblar på orden. Har svårt att hänga med i samma takt som min tanke.

De sociala reglerna hämmar mig. Vem ska prata först? Ska det bjudas på kaffe, vin? Vilka åsikter ska delas och inte delas?

De som gillar det skrivna gillar nödvändigtvis inte mig som person.
Orkar inte anpassa mig för din skull. Orkar inte spela någon jag inte är.

Men... jag kämpar.
Försöker.
Inte anpassa, den tiden är som tur är förbi...
Försöker... vara social, på en åsas vis.

Hittar de underbara...
de som accepterar
accepterar att jag inte är en fyrkant

Vill vara med...
inte vara blyg, hämmad, livrädd!
Vara rolig.

Livet är lyckligt!
tycker jag...

Härdar ut den stunder jag inte valt, men som krävs.
njuter av det som är jag.
mitt liv.
min bok. familj. de underbara.

saknar ibland.
tänker på OM ibland

lever mitt liv. älskar.




Inga kommentarer: