Sökare

söndag 28 december 2014

Fallen ängel

Jag är en fallen ängel!
Som fallen ängel har jag nästan fria tyglar. 
Eftersom jag redan är i onåd kan jag tillåtas 
att synda en eller två gånger utan att 
befara några värre följder.


Ja, resultatet ovan är ett av många meningslösa test jag gjort på FB.

Men...


Tänk om...


Tänk om jag faktiskt ÄR en fallen ängel?
Inte är jag någon som kommer helgonförklaras i alla fall, det är ju ett som är sant.
Men inte heller är jag ängeln Lucifer, han är den mest fallna av de fallna skulle jag tro.
Själv är jag nog bara lite fallen...
Finns nog lite nåd även för mig även om jag felat både en och fem gånger.


http://images.clipartpanda.com/angel-clipart-angelwiredl675x1050.jpg
Vem har satt normerna för vad som är rätt och fel förresten?
Kanske är det inte JAG som är fel utan alla andra om man går efter MINA normer?
Eller jo, även då... litegrann

En del fel har det nog blivit, men bara en handfull saker ångrar jag. Så där på riktigt ångrar menar jag.  Det andra har jag (förhoppningsvis) dragit lärdom av.



Testet säger att jag är en fallen ängel, kanske är det så...
eller så är det så att det bara är ett fånigt test på FB















Inga kommentarer: