Sökare

fredag 28 november 2014

att sätta mål!

Jobberbjudande fortsätta att komma! Att vara vikarie (om man inte är så kräsen) är ganska ok förutom att man inte kan planera för långt framåt. Förra månaden fick vi testa på att vara fattiga men nu har lönerna börjat rulla in, gött!

Sitter i ett webbmöte för tillfället angående mitt skrivarår 2015.Jag lyssnar och skriver samtidigt, man är väl kvinna!

Jag tänker att innan jag fyller 35 (juni 2015) ska boken vara klar. Jobbar ju bäst under press. Jag tror råmanus behöver bli klar under april så jag har runt en måne på mig att redigera.

Men ett halvår är för lång tid för mig, det blir så diffust. Känner mig själv och vet att jag kommer slappa bort de första  månaderna. Nu är det med andra ord dags att sätta delmål. Nästa vecka ska jag skriva på onsdag och fredag.

Ok, för att sätta lite press på mig själv. Jag är uppe i runt fem-sex kapitel men de är inte helt klara. Nästa fredag ska SJU kapitel vara HELT klara... Jag bloggar och berättar hur det gick!

Nu är det dags för resten av fredagsnöjet, städa, handla, laga mat...

puss å ha en fin helg! 

Inga kommentarer: