Sökare

torsdag 30 oktober 2014

Morgonpigg?

Undrar om jag är så morgonpigg som jag brukar ge sken av eller om jag går upp tidigt vardag som helg för att jag inte FÅR sova? 

I morse skulle maken upp tidigt så han bad mig ställa ett alarm på min mobil också. Efter tre alarm tidig timma kliver maken upp. Jag lyckas på något vis hamna i ett tillstånd där jag nästan somnar om. 

Precis när drömmen börja få en spännande handling hör jag ett alarm till. Katten! Han är inte nöjd med att jag ligger kvar i sängen,  han skriker hysteriskt samtidigt som han kloar på allt han inte får. Han vill göra mig så förbannad att jag kliver upp. Efter lite morrande, från mig,  får jag katten att komma till sängen och gosa istället. 

Då vaknar hunden till liv, kattgos är det värsta sveket jag kan ägna mig åt. Hon kastar sig upp i sängen och ska tvångsgosa bort katten. Resultatet blir att hon skallar mig!

Maken har åkt iväg men "morgonpigga" Åsa ska kliva upp. Dricka lite kaffe och börja dagens skrivpass... härliga torsdag


kan tilläggas att när jag kliver upp ligger katten och hunden och sover gott, de ville bara ha mig vaken... älsklingarna 

Inga kommentarer: