Sökare

onsdag 1 oktober 2014

Lycklig nu!

Tre slitiga terminer på komvux, tre högskoleprov som var så svåra att jag ville sätta mig och gråta... Studielån! 

Jag kom in på universitetet!




och jag hoppade av...



Hur tänkte jag?

Jo, jag tänkte utanför ramen...
Jag följde mina egna råd, satsade på mig! 


Det enda jag har känt mig säker i, det enda jag har tyckt varit riktigt roligt, det är att skriva! Så det är det jag gör. 
Boken ska bli klar!


Igår satt jag en hel dag med boken, ritade släktträd för mina karaktärer, rensade och sorterade i filer, mappar och anteckningar. Boken har funnits där hela tiden, karaktärerna är levande personer. Jag har bara varit tvungen att fokusera på annat hela tiden, skolan tog all kraft från min kreativitet. Nu har jag tid  att sitta i min lilla skrivarvrå...



Jag är lycklig nu!
                                        :)









2 kommentarer:

Eva Karlsson sa...

Härligt att du följde ditt hjärta. Lycka till.

Åsa sa...

Tack Eva //Åsa