Sökare

fredag 10 oktober 2014

Jag skriver en bok!



Ännu en härlig höstdag! Tillbaka efter en morgonpromenad med hunden där jag försökte tvinga henne att posa, det gick sådär! Inte gick det bättre med en höstselfie då hunden otåligt ryckte i kopplet! Men en härlig promenad blev det likväl.




Hur går då mitt skrivande kanske ni funderar? Jo tack, ganska bra! Boken fylls med sidor och jag lägger även ut texter på Content Central, en sida som säljer texter vidare till tidningar. Hur det kommer gå för den sidan och hur det kommer gå för mig; kommer någon vilja betala för mina texter? Ja, det återstår att se, jag har i alla fall inget att förlora! På måndag är det även första tillfället då jag får träffa de andra deltagarna och kursledaren i skrivarkursen jag anmälde mig till. Kursen hade redan startat då jag tog kontakt med kursledaren men jag fick skicka in ett par texter till henne och vara med ändå. Skriver mer om detta nästa vecka.

Att leva blott av pennan och en dos kärlek låter poetiskt och charmigt bohemiskt. Dock är inte vår kalla värld uppbyggd så att vi kreativa livskonstnärer kan leva på våra drömmar. I veckan hade jag turen att få hoppa in vid ett par tillfällen på mitt gamla jobb då de behövde en vikarie. Träffade nya och gamla kollegor och alla ställde frågan vad jag gör om dagarna. Det kändes nästan lite fånigt att svara; jag går hemma och skriver på min bok! Helt plötsligt blev det så verkligt för mig;
Jag skriver en bok!







Jag googlade för övrigt livskonstnär och fick upp en blogg om person som jag ska gotta mig ner i. Återkommer mer om detta vid ett senare tillfälle. Om ni vill så kan ni läsa bloggen om Carolina Gårdheim, släpp loss din inre livskonstnär.






Inga kommentarer: