Sökare

lördag 18 oktober 2014

En prins i Hellenius hörna

Jag är Rojalist! En sådan som skulle bli uppriktigt upprörd och ledsen om det skulle bestämmas att ett modernt land som Sverige inte ska ha ett konungahus längre. Därför blir jag så exalterad när något som rör kungafamiljen kommer på TV. Jag har aldrig sett Hellenius hörna förut men när jag hörde att Prins Calle.P skulle gästa programmet satt jag som klistrad halv tio! 


I alla intervjuer med någon från kungafamiljen så ska allt ske så korrekt.  Anser drottningen att... Kan kronprinsessan tänka sig...  Hans kungliga majestät... o.s.v. Den som säger du ska bli halshuggen på offentligt plats. Eller så kanske man inte gör idag, men ett viktigt uppdrag som programledare får man aldrig igen.


Jag var orolig en stund att det skulle bli stelt och tillgjort i Hellenius,  oj vad jag blev glatt överraskad!  Prinsen accepterade du-formen och trots att Hellenius nog hade fått order om att inte gräva för mycket så var det en öppen och bra intervju. När Prinsen själv bemötte påhoppen från förra idrottsgalan då han snubblade på orden (och blev till åtlöje i sociala medier efteråt) och öppet berättade om sin dyslexi och om känslan att det här gör jag aldrig om igen så grepp det tag ordentligt.  Revanchen året därpå när han själv kunde skämta om det gjorde Prins Calle.P mänsklig!

När Prinsen dessutom lovprisade sin blivande fru kände jag hur ett naaaaw följt av en tår inte var långt borta. 


 Jag har inte hört prinsen säga många ord genom åren och jag har nästan tyckt att han varit lite tråkig bredvid sina färgstarka systrar.  Igår fick jag en ny bild av vår prins. Charmig , rolig och förvånansvärt SNYGG! Stadgad kvinna till trots så får man väl ändå dregla lite i smyg på prinsar i TV...

Inga kommentarer: